tisdag, juni 24, 2008


Hoppas ni haft en härlig midsommar!
För 3 veckor sedan lämnade jag denna boken på mitt köksbord,
(innan jag reste iväg igen)
för att snabbt leta upp något recept ur boken,
inför midsommar...
Boken har 25 klassiska recept på olika tårtor och bakelser.
Dom flesta känner man igen:)
Och vackra bilder på allt, finns så klart!



Har man ont om tid så får man plocka fram kreativiteten:)
Tårtan ska ju vara klar när som helst.
Det blev färdig bakade bottnar,
jag tror det är andra gången i mitt liv som jag köpt färdiga bottnar:)
Vill ju gärna baka själv....
Fyllningen fick bli en otroligt god passionsfrukts curd.
Den äter jag på mitt rostade bröd annars:)
Och en vispgrädde smaksatt med den bästa vaniljen, köpt i u.s.a.



Årets midsommar tårta.
Den blev ju faktiskt helt ok, till min förvåning.
Nu tar jag mig en rejäl blogg runda, för att se vad jag missat!
Ha, en fin dag!

6 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej!

Wow vilken tårta..! Den ser jättesnygg ut och jag gissar att den var lika god som den ser ut..mums!

Hmm passionsfruktscurd låter alldeles underbart..det måste jag prova..var får man tag på det? Vanlig butik a la ICA vid sylt och marmeladhyllorna?

Älskar passionsfrukt-smak..mmm

Kram
Mia

MiaMaria sa...

Hej!

Men så vacker och säkert jättegod...

Smakade en tårta idagarna med lemoncurd.....gott...

Ha det så gott och välkommen hem!

MiaMaria

Nette sa...

Mmmm...den såg virkelig god ut:)
Ønsker deg en fin sommer videre!

Mia sa...

Åååh, for en midsommar tårta du har laget. Den ser bare såååå god ut. Og smakte helt sikkert deretter. Koselig å se innlegg her hos deg igjen, det har jo vært en stund siden sist. Hyggelig at du besøkte meg også. Fortsatt god sommer.

Hem och Lycka sa...

Å hjälp vilken smaskig tårta! Mums! kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Himmel vilken läcker tårta! Den boken såg fin ut och passionsfrukts curd lät ljuvligt... Ha en fortsatt skön sommar! Mari.