lördag, april 26, 2008



Visst är det skoj med lite nya böcker!
Jag var och hämtade ut ett stort efterlängtat bok paket på posten.
Bland annat hade jag beställt dessa två böcker,
Out door entertaining är en bok som jag länge velat ha...
Hela boken handlar om hur man ska skapa det perfekta partyt utomhus,
blandat med recept och dekorations tips, och vilka härliga bilder:)

Boken, Picknick är lite lik i stilen, med tanke på att vara utomhus och njuta.
Full med ljuvliga recept, och fina bilder såklart!
Jag har redan hunnit prova på receptet med skagen röra i tunnbrödsrullar.
Och dom ska jag avnjuta fler gånger....


Denna boken är ett underbart impulsköp:)
Det beror säkert på att jag själv längtar efter ett semesterhus att få koppla av i.
Eftersom jag det senaste månaderna rest så mycket hit och dit, på jobbets vägar.
Och jag hela tiden längtar hem.
Nu är jag äntligen hemma!
Och i boken hittar man 40 olika semester hem från hela världen.Vilka bilder!

Har ju verkligen saknat alla ni inspierande härliga bloggar.
Ska ta mig en lång, lång runda nu.
Ha, en fin helg!

7 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej!
Tack snälla för dina gulliga ord!
Och tack för boktipsen..den där med tips om hur man skapar det perfekta utomhuspartyt ser ju ur-mysig ut. Och i det här vädret vill man ju verkligen ha hit folk i trädgården...det är ju underbart skönt!
Kraaam
Mia

MiaMaria sa...

Borta bra men hemma bäst.....

Verkar vara härliga böcker att inspireras av.
Och har man varit på tur så klart att man längtar hem.....

HA´nu det så gott och njut av hemmets alla sysslor!
Miamaria

tindra lite mera sa...

Kul med böcker som inspirerar och får en att drömma sig bort en liten stund!

Kram Katarina

Nette sa...

Hjemme best? Enig der:)
Herlige bøker du har skaffet deg, føl deg fri til å dele evnt gode oppskrifter fra bøkene på bloggen:)))

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, vilket underbart inlägg och just DE böckerna har jag suktat efter så tack för tipset, nu ska jag beställa dem!! Mari.

Thyrasgård sa...

Vilka HÄRLIGA böcker du hittat. Den sista blir man ju riktigt hungrig av - påminner om framsidan på en mysig kokbok jag har (men aldrig öppnat...). Jag har mängder av kokböcker, som jag aldrig läser...Hm.
Kram från Kicki på Thyrasgård

anna k. sa...

Den där boken ska jag genast kolla upp - kan man få nog av härliga semesterhem? NEJ :D