torsdag, juni 18, 2009

Rosor & midsommar



Jag har slutat på mitt jobb, har fått ett bättre erbjudande:)
Det är ju alltid en olustig känsla när man ska byta jobb.
Speciellt när man lärt känna så många härliga nya vänner:)

Och jag har haft en sådan tur att jag fick en jätte bukett med röda rosor!
Det händer ju inte mig särskilt ofta....
Jag har njutit av att titta och lukta på dom vackra rosorna, i snart en vecka.
Plötsligt, igår kväll tänkta jag att dessa rosor måste jag bara spara,
så har jag ett fint minne från min gamla arbetsplats!

Det är inte så ofta jag torkar mina buketter längre, var ju mer förr...
Har du några torkade blommor där hemma?
Är det någon som vet hur jag kan hålla buketten fin?


En dag efter jobbet slank jag in på Balder Hage,
där hittade jag denna present etikett i trä, tanken är nog att
man ska skriva på den på baksidan, men jag tänker behålla den själv:)
hängandes på min marrakech lykta.




Nu ska jag se om kakan blivit klar!
Måste ju ha en jordgubbstårta till midsommar:)

HA, EN TREVLIG

MIDSOMMAR!


8 kommentarer:

Thyrasgård sa...

Hej
ville bara kika in och lämna en Midsommarhälsning här ifrån Thyrasgård!
Kram Kicki

mitt skärgårdsliv sa...

Grattis till det nya jobbet, alltid roligt med nya utmaningar! Önskar även dig en riktigt trevlig midsommar!

Nygammalt sa...

Grattis till nya jobbet! Alltid jobbigt att tvingas bryta upp från det gamla välbekanta (och trevliga) för att kasta sig in i det okända. Men spännande. Önskar dig all lycka till, det fixar ju du.

Jag hoppas att du har fått en fin midsommarhelg med dina nära och kära.

Kram.

StrandviksVillan sa...

Ha en fin midsommarsöndag och lycka till i min utlottning!
A-C

PS. Du kanske kan förvara rosorna under en glaskupa eller nåt så dom inte blir så dammiga? :)

StrandviksVillan sa...

Äh, jag skulle ju skriva grattis till nya jobbet också!!
Önskar det är min tur snart...

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Åh vad skoj med ett nytt jobb, vad innebär det nya jobbet? :)

Stor grattis och lycka till! :)

Kram och ha en fin söndag!

Susanne

Inspiration i vitt sa...

Så fint med rosor, att bara lägga blommorna på en bricka är vackert tycker jag.
Så söt den lilla tagsen var som du hängde på lyktan.
Kram på dig/Ingela.

MiaMaria sa...

Hejsan!

Lycka till på nya jobbet och ha en skön sommar!!!
MiaMaria