onsdag, augusti 05, 2009

Rosor & hjärtan


Nu har jag öppnat min sista påse med rosor från marrakech,
den ljuvliga doften är helt underbar:)


dessa hjärtan köpte jag för ett tag sedan,
dom har bara legat på bordet i väntan på att jag
skulle hitta en plats för dom.
Det går att öppna dom, så man kan lägga något inuti.
Jag har fyllt mina med små rosor.
girlangen med hjärtan på har jag köpt i en mysig butik i borås,
kan tyvärr inte komma ihåg butiken namn....
Och brickan är från marrakech:)


Och här ska dom få hänga:)
ska nog köpa nya band till dom också.




Dessa hjärtan hängde på ljusstaken tidigare,
nu har dom hittat en ny plats...

Ha, det gott!

14 kommentarer:

Vårt hem på landet sa...

Å så fint! Kan tänka mig att doften är helt underbar!

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei kjære deg,
så skjønn du er som vil hjelpe meg med Leilas blader.
Har ikke fått sjekket om de fins her enda,men tar veldig gjerne kontakt dersom jeg ikke finner de!
I barnehagen går det veldig bra :o)
Kjerstiklem

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fina hjärtan! De gillade jag verkligen :)
Kram!

mitt skärgårdsliv sa...

Härligt med rosen doft! Gillar stenarna som har text. Ha en bra dag!

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så fina hjärtan! Rosendoften är ju härlig! Har du ringt till Indiska då? De kanske har dem i en annan butik? Det är ju värt att ringa och höra om du verkligen vill ha dem! Kannan är jättesöt tycker jag, vi har använt den massor, speciellt fin med rabarbersaft eller hallon eller jordgubbssaft i! Stenarna är jättesöta, har själv tittat på dem men tänkt "nä, KAN inte handla allt" :P

Ha en fortsatt fin sommar!

Kram Susanne

Lilla Blanka sa...

Hej!

Åhh vad fina hjärtan och vad smart att fylla dem med väldoftande rosor...mmm kan tänka mig hur gott det luktar!

Jaha du målar också mörka möbler vita :) Det är ju enormt tidsödande men blir bra när man är klar.

Vaxa, undrade du. Jag har provat, men gillar det inte. Tar hellre en halvblank färg på ytor tex bordsskivor som används ofta och som jag inte vill skall se smutsiga ut direkt.

Kram
Mia

Eva Agnes sa...

Sååå fina hjärtan. Verkligen gammaldags och nostalgiska. Förstår att du vill flytta runt dem lite då och då.

Plötsligen blev der för varmtför all slags heminredning och textilfärgning. Och värmen ska bestå hela hösten läste jag på löpsedlarna...
Kramar Eva Agnes

Inspiration i vitt sa...

Hjärtan i olika marerial och former är så vackert, jag har oxå ett sånt hjärta som man kan öppna och jag är så förtjust i det. Din silverbricka är underbar.
Kram på dig/Ingela.

Stina sa...

Söta hjärtan.:-) Kramis

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
nå har de bestillt inn Leilas blader her på Narvesen.
Men det tar nok en del tid før de kommer.
Så dersom du vil være søt og sende blad til meg blir jeg veldig glad!
Bare gi meg kontonr.ditt+ beløp,så overfører jeg penger til deg.
Håper dagen din blir fin!
Kjerstiklem

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Glemte å gi deg mailadr.min.
kjersti_bergstein@hotmail.com
Så mailer jeg deg adr.min etterhvert :o)

Nygammalt sa...

Vilka läckra hjärtan. Så trevligt at man kan fylla dem med smått och gott. Kan tänka mig att det doftar ljuvligt.

Kram.

Anonym sa...

Vill bara säga att jag gillar Din sinnliga & sköna blogg och Dina bilder är så ljuva!

Har Du lust att vara med och tävla på min, så är Du välkommen. Jag lottar ut priser från Lisa & Smällkaramellen, som jag tror att Du kommer att gilla!!

Trevligen, Agneta mitt i Österlens-spenaten

Unknown sa...

Nydelige roseknopper...de dufter så godt.
Fortsatt god uke,
Klem...Ellen