lördag, december 26, 2009

Julen 2009


Julen är tid för avkoppling, iallafall för mig:)


Den vackra blomman amaryllis har börjat titta fram,
jag hoppas på att det kommer två stora blommor,
det är ju svårt att veta det i förväg...
Hyacinterna blev utblommade redan innan julafton,
trots att jag inte vattnade dom.


Brickan jag har på bordet i vardagsrummet har fått ett litet jul piff.



Jag har köpt mig några nya små kulor i fattigmansilver,
dessa små kulor köpte jag på casa linné.
jag hoppas på att dom ska ha rea snart så
jag kan köpa mig några påsar med kulor till:)



Ett stort silvrigt hjärta jag fått som gåva,
har äntliugen hittat sin plats, jag planterade
lite murgröna i den, och hoppas den överlever
i min mörka hall.













Ha, en fortsatt trevlig jul!




4 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Amaryllis är så vackra, jag köpte min första i år, dvs första gången nånsin :) Köpte en vit, och den har redan 3 blommor. Jag fattar inte hur det kan komma ut så många stora blommor ur en lök haha.

Var förresten inne på din matblogg, mmm, dit tittar jag snart in igen, mums!

Härliga fattigmanskulor, hoppas att de rear ut dem nu. Skall in till stan i morron, kanske tittar in dit då.

Kram
Mia

Gunilla sa...

Trevligt att hitta din blogg! Fina bilder och en lång blogglista - det gillar jag!

Unknown sa...

Hej hopp!!

Önskar dig allt gott inför det nya året!! Massor av myyys och bus!! =)

Många kramar Malin

Essay_writer sa...

very unique