fredag, december 18, 2009

Julgrupper











Varje jul så går jag och en god vän och handlar
julblommor, vi gillar att gör våra julgrupper själva:)
Detta känner endel blomsterbutiker till, så i år blev vi guidade
i en av våra favorit butiker!
Det är ju inte bara blommorna vi är i jakt efter,
utan även allt fint man ska ha till.
I år har jag vågat mig på lite färgade skålar att plantera i.
Och köpt en röd amaryllis(brukar ju ha vitt)
och blåa hyacinter.
Jag hoppas på att jag snart får
en blomning på allt, lagom till julafton:)
Brukar du också gör dina julgrupper?
Ha en härlig helg!
KRAM

3 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

så fint!! Det är ju så roligt att göra sina julgrupper själva. I år har jag ännu bara köpt hyacinter men har nog tänkt hinna med andra blommor än... (kanske). Mossan plockade jag skogen i god tid i år :)

Thyrasgård sa...

Här kommer en Julhälsning från ett isigt och regnigt...Thyrasgård
Kram från Kicki
på Thyrasgård

Essay_writer sa...

wow! this is cool