söndag, juli 08, 2007

Lexington



Jag har varit lång ledig från jobbet, härligt.
Vad ska man hitta på?
Hade ju faktiskt en och annan plan, väl hemma så säger sonen att han tar med sig datorn för han ska på"Lan" i 3-4 dagar!
Va? nej, det går inte jag har planerat massor med saker jag behöver dator till.
Till slut tänkte jag att vi får helt enkelt gå halva vägen var.
Så 2 dagar ska jag väl ändå klara, med såå.. långt tid det har varit!
Tänk så snabbt man vänjer sig, jag ska erkänna att jag haft lite abstinens efter datorn:)

Det har ju också regnat hela helgen, och regnar än.Var är sommaren? kan man undra.
Och vad hittar man på istället?Jag var iallafall i väg och köpte en burk med vit färg,och har målat om min kökshylla ,som jag skrivit om tidigare.Så nu är den på tork.

Har också börjat att måla en ny tavla jag tänkt hänga upp i köket.
Det var ett tag sedan jag hunnit måla en riktig tavla.....

I Lördags åkte jag in till stan.Jag hade tänkt köpa Cath Kidston tyg, jag har ju sett det hänga där i deras skyltfönster,och har inte haft tid att gå in där än.
Så jag tänkte att idag blir en bra dag.
Snopet nog hade dom börjat med lördags stängt i juli.Nej, tänkte jag....
Vad ska jag gå nu då?
Jag går till Sia och köper lite ljus:)
Väl inne på NK ser jag massor av folk kring Lexingtons sortiment.
Jag såg inga skyltar om något särskilt, jag funderade på om dom just upptäckt Lexingtons fina sortiment......
Nyfiken som jag är gick jag ändå dit.
Jo, då på en liten skylt på ett bord står det 40% rabatt på allt på bordet,
Å,å...nu måste jag handla!!
Det var lite svårt att veta vad, med jag försökte att inte glömma bort vad jag hade där hemma redan, från lexington.
Köpte iallafall 1bordslöpare och 3 servetter, det fanns bara3 blåa kvar.
Men vad gör det man kan väl blanda med andra servetter.

Jag känner mig nöjd med denna helgen, trots förändringarna här och där.

1 kommentar:

Signes Vind sa...

Grattis till Lexiongtonfynden och till den nya bloggen - Jättefin!!!