lördag, juli 28, 2007

I köket

I dag har jag sytt lite, jag började att sy nya sittdynor till köks stolarna.
Men efter att jag börjat klippa, så insåg jag att jag tyvärr köpt för lite
av det vita linne tyget jag ska ha, runt om det andra tyget.....

I allafall så tänkte jag, att jag syr något annat istället:)
Så det blev en liten påse som jag ska förvara mina värmeljus i.
Tygerna har jag köpt på panduro, och sen har jag strykt på en servett,
om jag tänkte kunde passa.

Köks handdukarna sydde jag ju för ett tag sen nu.
Och hyllan målades och fick ett nytt motiv.
Ha, en trevlig helg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vacker hylla med vackra saker! Tjusigt arr!

Anonym sa...

Vad vackert & vad duktig du är på att sy... jag är nämligen riktigt dålig på att sy & drömmer om att nån gång i framtiden bli en riktig stjärna på det :)

Mia sa...

Så nydelig de posen din ble da. Og vakkert var det med kjøkkenhyllen og de vakre kjøkkenhåndklærne (husker de fra tidligere). Håper du får tak i mer stoff til å sy puter til kjøkkenstolene da...

Hulda sa...

Så flott den posen var. Virkelig søt. :) veldig fint på kjøkkenhylla di. :) Jeg ble også fri for linstoff, men fant heldigvis en rull på 5 meter på jysk. Betalte bare 130 kr for alt stoffet. Billig, syns jeg. :)

Anonym sa...

Hej!
Vilka underbara saker du har! Den där påsen du gjort och du skriver att du strykt på en servett, hur funkar det? Menar du att det är en papperservett eller tygservett? Vackert blev det i alla fall!
Kram till dig! Ha en bra dag!
Hälsningar Birgitta