torsdag, augusti 02, 2007

Paradisverkstan



Tänkte bara berätta en trevlig liten händelse.
För flera år sedan började jag samla på mat tallrikar från Paradisverkstan.
Jag har nu 16 st.
Och jag är ju sådan att jag gärna vill utöka mitt samlande :)
Iallafall så var det snart jul och jag önskade mig något från en kaffe eller teservis,
från paradisverkstan(just denna serien).
När jag öppnade paketet där tekannan låg, trodde jag inte att det var sant!
Den är så fin med dom svarta prickarna och härligt handgjord.
Fler paket skulle öppnas...
och jag hade absolut ingen aning om att jag skulle få mer ur samma serie.
Det var ju redan en "lyxpokal" i mina händer!
Men jo, då där låg 6 st. kaffe muggar vackert inslagna.
Så nu har jag lite av varje...
Och är otroligt glad över att ha, dom i mina ägor.
Hej, så länge!

5 kommentarer:

MODERN COUNTRY sa...

Heisann :)
Jo, men nå skal jeg fortelle at jeg synes det alltid er så koselig at du kommer på besøk, og de orda du alltid legger igjen setter jeg veldig pris på. Så klart jeg blir glad for det! Derfor er det også lett for meg å være positiv tilbake og dessuten sier jeg aldri noe jeg ikke mener :)Synes det er gøy for deg da når du sparer på et slikt servise og så får du så mange deler på en gang :) Det var både spesiellt og vakkert! Aina

elin1976 sa...

Så fine saker. Liker dette veldi godt. Så heldig du er som kan servere kaffe eller the fra et slikt. Jeg får vel komme og drikke the fra dette? he he. Jeg samler også på et spesielt servise. Min svigermor kjøper en ny ting hver bursdag og jul. Så pleier jeg alltid å ønske meg noe fra dette servise.
Nå har jeg både middagservise og kaffeservise til 12. Å det er jo riktig så hyggelig når man skal dekke til litt finere anledninger. Feks. jul og bursdager.
Du må ha en fin fredag, vennen. Klem fra Elin:O)

Eva Agnes sa...

Gud så fin teservis. Vilken lycka att få allt det.
Har tittat igenom dina tidigare inlägg också och tycker att hyllan med texten och den lilla påsen är så chict.
Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

Vi var faktiskt och gjorde ett litet "studiebesök" på Paradisverkstan när vi var på Öland. De var snälla nog att öppna fastän vi var där alldeles för tidigt och släppa in oss - vi fick dessutom strosa omkring i deras magnifika trädgård :D

Anonym sa...

Hej
vilken supergullig tygpåse du sytt! Och vad kul att du hittat till Countrystyle.se - såg din kommentar om emaljmuggen med den mystiska texten... Gillar du min lilla butik får du jättegärna lägga en länk till mig - och vill du låna ngn bild eller så till din söta blogg är det helt OK. Kika gärna in på bloggen inredningstips.blogspot.com också. (Jag lägger länkar till dig på countrystyle.se + på mina Bloggar.)
Kram från
Kicki på Countrystyle