söndag, augusti 26, 2007

Citron muffins





Idag har jag verkligen varit haft lust till att baka, massor!

Jag har ju nästan 100 kokböcker här hemma, som jag andvänder så fort jag får tid.

Ibland kan det vara lite svårt att välja vad man ska laga/baka...

Men jag gillar verkligen denna boken , många enkla recept med både mat muffins och söta muffins.

Och riktigt goda smoothies, speciellt den med hallon i mmmm....

I allafall så bakade jag 12st. citron muffins ( den stora modellen)jag brukar nästan alltid baka dubbel sats, för då kan man bjuda på fler eller frysa in.

Hoppas ni har haft en trevlig helg!

5 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Smaskigt med citronmuffins och smothies. Visst drabbas man ibland av överskottsenergi. Och så mognar äpplena med rekordfart. Så det är inget att be för... :-)
Men nu får jag lugna ner mig och blogga lite i stället.
Kramar och ha en skön vecka.
Eva Agnes

Hulda sa...

Ser ut til å være gode muffins! Fint brett også. :)

Mia sa...

Så deilig med hjemmebakte muffins! Og mufins med sitron høres jo veldig friskt og godt ut. Jeg har faktisk aldrid prøvd meg på denslags (kanskje på tide å gjøre noe med det...)

Sött och sunt sa...

mumsiga muffins! blev inspirerad till att baka jag med men först jag diska upp efter maten!! trevlig blogg!

mvh sofia

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka ljuvliga muffins och underbar bild! Fin glaskupa, jag har citroner under min med nu! Mari.