tisdag, augusti 14, 2007


Jag har både haft nackspärr och krångel med kameran :0)
Jo, det är sant...
I allafall så var jag i söndags och hälsade på "min" gamla kolloni lott.


Det var så här att jag och en god vän köpte en kolloni trädgård,
med ett litet sött hus på.
Vi tänkte att vi kunde dela på den, eftersom den var så stor,
och att det blir svårt att hinna med själv.
Där har vi odlat och odlat, och haft mycket trevligt tillsammans.
Men min karriär satte också fart framåt och uppåt.
Så jag hann tyvärr inte med denna vackra plats.


Numer har min goda vän själv hand om det hela.
Och jag får glädjen med att kunna få komma och hälsa på!
Jag plockade med mig en del svart och röda vinbär.
Och har kokat ihop röd & svarta vinbärs marmelad
Det bästa är väl ändå egen kokt marmelad, på nybakade skorpor.

7 kommentarer:

Signes Vind sa...

Håller helt med. Det bästa som finns är egengjord marmelad.Men färska skorpor var det längesedan jag hade - får nog köpa mig en påse;-)

Anonym sa...

Åh, så gott det ser ut! Hoppas att nackspärren gett med sig nu...

Anonym sa...

ojojoj, det där ser ut att vara väldigt gott! Traskade runt i ett koloniområde idag på lunchen, en oas verkligen! /Terese

Anonym sa...

hmm, det ska jag göra av mina vinbär :)

Anonym sa...

Det är så gott med egengjord marmelad. Ja.. alltidng som är hemlagat från egna råvaror egentligen. *ler*
Vilken härlig blogg du har.
Jag kommer jättegärna tillbaka igen.
Mvh Lallis

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso.(If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada.If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).

Hulda sa...

Så godt det så ut med syltetøy, og en nydelig skål har du brukt også. Flotte bilder fra kolonihagen, ringblomstene var nydelige. :)