torsdag, oktober 23, 2008




Nu är jag i full gång med min tvål tillverkning igen!
Det var verkligen längesedan sist...
men jag har fått en liten beställning på tvålar, så det fick igång mig igen:)
Dom första blev sheasmörs tvålar med doften av mimosa och vanilj.
Hela hemmet dofta helt ljuvligt!

Jag har sparat några till mig själv också,
innan allt ska packas i små paket.
Man blir så mjuk om händerna med sheasmörs tvål:)
Till helgen blir det fler tvålar som ska tillverkas.

Dags för en trevlig blogg runda!

9 kommentarer:

Stina sa...

Haha...Först tänkte jag;-Men du vilka goda! Undrar hur hon gjort dem?
Haha...ja, så var det ju tvålar. Du ser ju...hade väl ätit de där om jag hade sett dem.
Mysiga i alla fall.:-) Kram

mitt skärgårdsliv sa...

Har aldrig prövat på att laga tvål, men skulle gärna göra det. Fiffigt att laga de i muffinsformar..

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så fina tvålar! Så vackra de blev i kakformar, jättesött! Mysigt att pyssla lite! Fina bilder du tar också :)

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Hem och Lycka sa...

Mums höll jag på att skriva men det är kanske fel benämning ;-) Ser ut att dofta ljuvligt! kram

Eva Agnes sa...

Så roligt att du gör tvål. Det är något jag har fundrat på att göra i många år. Men det har kommit annat i vägen.
Kan tänka att vaniljtvålar luktar enormt gott.
Tack för besöket hos mig.
Hur var Florens? Vet så lite om den staden men dn är full av konst, kan jag tänka mig.
Kramar Eva Agnes

No.15 sa...

Så kul att göra egna tvålar!Har själv gjort lite smått och gått fast förlängesedan...Jag är aromaterapeut och har varit helt såld på dofter och oljor och allt sånt.
Tack för kommentar hos mig :0)

Nygammalt sa...

Åh...jag som först trodde att det gick att äta...och de ser riktigt smaskiga ut.

Har köpt på mig egna tvålsatser men har inte kommit igång ännu. Måste skärpa till mig ser jag ;)

Ha en skön torsdag.
Kram.

Mia sa...

Så herlig med hjemmelagde såper da. Jeg er virkelig imponert over at det går faktsik ann å gjøre det hjemme... Og så de så deilig og... spiselige... ut! Duften kan jeg tenke meg er helt herlig, den også.

Nette sa...

Ser og høres vidunderlig ut:) Så fint at du har såpen i muffinsformer, smart!