söndag, januari 11, 2009

TID...



Äntligen har jag målat klart mina två pottskåp!
Jag fick slipa och måla hela 4 gånger.
Dom var ju så mörka i sitt träslag tidigare(körsbär, tror jag)

Jag känner mig nöjd över att jag äntligen fick tid till detta.
Dom passar ju bättre i sovrummet nu.
Nu är det bara min stora bokhylla kvar, att måla om:)


En annan sak som jag inte heller hunnit med,
är att köpa mig en ram till dom här korten,
som jag köpt på ikea för ca. ett år sen.
Nu ska ramen upp på hallväggen!




Jag har riktigt längtat efter att få sy mig något..
Så igår tog jag tillfället i akt!
Och köpte mig lite nya tyger.
Det översta tyget ska bli nya paraply påsar,
dom anra tygerna , tror jag att jag ska sy nya kuddar av.
Blått är en färg som jag inte haft så mycket av mitt hem tidigare,
men "blogg landet" för ju med sig en hel del inspiration!
Och nu tänkte jag skaffa mig lite mer blått att kombinera
med mina faviorit färger, vitt och vinrött.
Må så gott nu!

11 kommentarer:

mitt skärgårdsliv sa...

Så mycket du har hunnit med, jag bara sitter och drömmer just nu om allt jag skulle vela göra men inget blir gjort ;) Så fint skåpet blev!

Stina sa...

Det där blev fint det.:-) Kram Stina

♥ Fyra årstider sa...

Vilka snygga pottskåp, vad fina det blev..men vilket jobb.
Kram Lotta

Betty sa...

Skönt att få gjort sån´t som man länge gått o funderat på o jättefint blev det ju oxå.
Kram Betty !

Nygammalt sa...

Vilka fina sängbord du har målat! Supersnyggt!
Kram.

Nettan sa...

Å så fiina pott skåpen blev, gillar massor!!
Kram Nettan

Sjöboden sa...

Såå fina pottskåp!! ser ut som det alltid varit vita. Superfin stjärna du hade.
Kram Caroline

Två systrar sa...

Gillade tyget med vita stjärnor på! Vad ska du sy? Kram C&M

Snusilus o Sannibus sa...

Hej och god fortsättning!

Så fina bilder du visar! Vad snygg ramen var! Du verkar ha mycket att göra och snyggt blev pottskåpen!

Blå är en härlig färg tycker jag och speciellt tyget med små vita stjärnor var fint! Kul att göra om lite och du verkar vara en hejare på att sy!

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Mia sa...

Så nydelig det potteskapet ditt ble da. Virkelig verdt å male fire strøk, når resultatet blir så bra som her. Herlig med nye stoffer også... jeg holder meg fortsatt til nyttårsforsettet mitt... som er å bruke opp stoffene jeg har fra før før jeg kjøper nye. Men det holder hardt!

Nygammalt sa...

tittar in för att önska dig en skön söndag.
Kram.