söndag, januari 25, 2009

Shopping!



Igår ringde en god vän till mig,
och frågade om jag vill fika på stan med henne.
Gärna tänkte jag, hur trevligt som helst!
Det är ju sällan jag har tid till det.

Vi vandrade runt i stan bland våra favorit butiker,
här i göteborg.

Först in på Grandma´s där hade dom fått in delar
av Lexingtons vår collektion, jag var snabb att gå till
kassan med två nya kökshanddukar:)



Dom hade också mängder av Maison Belles
rengörings medel och tvålar.
Det var lite svårt att välja först, men jag köpte i allafall
denna handtvålen.
den doftar grapefrukt och citron, härligt:)

Sen vandrade vi runt i olika butiker på stan.
Och njöt av en god luch och trevligt prat!


Sen in på Blå Galleriet.
Den omtalade tidingen Jeanne dárc living låg på disken i
butiken, åh, jag bara jublade!
Den är jätte inspirerande, nu har jag inte hunnit titta
så mycket ännu, men hittills är jag en lycklig ägare.



Förra året köpte jag denna doft rosen, den doftar
dessvärre inte något längre...men är fin ändå.
jag frågade butiks ägaren om hon har fler rosor?
Nej, dom är slut....men du kan spraya rosen med
en rumsspray, då blir den som ny.

Det fanns mängder med olika dofter.
Tvålar, sprayer, hand cremer o.s.v...
Jag ville nog köpt med mig det mesta,
kul med lite nytt.






Men fastnade direkt för Mathilde .M.,
en lyxig rumsspray.
Jag köpte secret garden.
Det är en ljuvlig och intensiv blomdoft.
Har faktiskt redan sprayat i alla rum här hemma!

Tänk vilken tur jag har som har en väninna
som har samma intresse som jag,Inredning!
Jag är nu fullproppad med inspiration,
och har skaffat mig en ny
inköpslista till hemmet:)

Tack också, såklart till alla härliga bloggar
som inspirerar mig här i blogglandet!

Ha, en fin vecka!

11 kommentarer:

Stina sa...

Vad mycket mys du har handlat.
Fina saker! Hoppas att du har det bra gumman!:-) Kram Stina

mitt skärgårdsliv sa...

Så fint du har köpt. Låter som du haft en riktigt härlig dag!! Shopping tillsammans med goda vänner är toppen!! Ha det bra!

Betty sa...

Javisst är det härligt att få "handla av sig" lite.
Kökshanddukarna o även det andra var jättefint.
Kram Betty !

Nettan sa...

Vilken härlig dag! Å vilka fina grejor du köpt!! Kul!!
Kram Nettan

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så mycket fint du hittat :) Vad praktiskt att kunna återfå doften :) Så sött zinkhuset är, de är verkligen fina!

Ha en fin vecka!!

Kram Susanne

Nygammalt sa...

Vilken tur att du har en sån inredningsintresserad väninna. Först fika och sen sån fin shopping...oj vad kul!

Jättefina saker du har hittat, är själv nyfiken på den tidningen.

Kram.

Vit Gladiolus sa...

Åhh så härligt attt shoppa med en vän. Fina bilder!!
Kraaaaam

♥ Fyra årstider sa...

Jag är med sugen på maison belle.
Kram Lotta

Hulda sa...

Så mye flott du har kjøpt. jeg har også fått tak i bladet, det er fantastisk fint!

Inspiration i vitt sa...

ååå vilken härlig runda du haft med en vän, det är så mysigt när man kan dela intresset och besöka butiker tillsammans. Jag väntar ivrigt på mitt magasin, tror att det kommer med posten i morgon.
Kram på dig/Ingela.

irma´s uthus sa...

åååhhh, vilken underbar blogg du har, jag blir så shoppingsugen. Varför bor man så långt från gbg?? Såg en blogg där hon hade sytt kuddöverdrag av dina fina lexington handdukar, d ska jag nog göra tror jag :-)
kram irene