söndag, mars 22, 2009



Det är allt ljuvligt nu när våren är på väg.
Härligt att kunna gå ute och njuta av vår solen som tittat
fram en aning.
Något annat som jag också längtat efter är att
bara få vara i köket och laga något gott.
Det är inte alltid helt enkelt att välja vad
jag ska laga eller baka,
med tanke på att jag har över 100 kokböcker.

Men en bok jag flitigt använder är
Bröd & marmelad.Boken innehåller
mängder med godsaker, som ex. ett jätte enkelt
recept på apelsin saft.
och igår kokade jag ihop några flaskor.
har du någon favorit kokbok?


Inte nog med det så kan jag inte sluta prenumera på
Allt om mat:)
Har faktiskt sparat alla nummer sedan 1994.
Jag hittade ett gott recept på cheescake bakelser.
(från 2006)

Jag hade kvar en påse frysta jordgubbar
sen förra sommaren, så jag
tog tillfället i akt och bakade dessa goda bakelser.
Har du någon favorit matlagnings tidning?
Får ju ta mig en runda nu.
Må så gott!

9 kommentarer:

Stina sa...

De ser goda ut de där.;-) Ja, nu får våren komma så man får lite mera lust att göra saker.:-) Kram

Vit Gladiolus sa...

Ja undra var våren tog vägen...tack för boktipset!
Kraaaam

MiaMaria sa...

Hej!

JA nu är våren här eftersom det inte riktigt kan bestämma om det ska vara varmt kallt blask osv....

Vad flitig du är...bakar och saftar och står i....hmmm har nog ingen speciell favobok....

HA´en skön och grön vecka!
MiaMaria

Nettan sa...

Å en kokboksfantast till! Har oxå en gedigen samling, hade 74 st när jag räknade för drygt 2 år sedan..å det har ju tillkommit nga fler!;-) Mina favoriter är de Amerikanska från Willian Sononma! Å jag gillar Elle mat och vin!!

Såg smaskens ut!!

Kram Nettan

Thyrasgård sa...

Hej
wow ser ju jättesmarrigt ut! Nu blir jag våldsamt godissugen här efter lunchen (som bestod i en McDonalds hamburgare) SÅ kul var den...!
Kram från Kicki
på Thyrasgård

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Oj mums så goda de ser ut, har du lust att dela med dig av receptet? :) Älskar att baka, hehe och äta kakorna såklart :P Hehe, sonen hade sagt på förskolan när många av barnen jublade över att de skulle baka "det gör vi jämt hemma" :P Riktigt jämt är det väl inte men en gång i vecka iaf :) Så gott ju!

Men nä, har nog ingen favoritkokbok utan snarare alla recept som jag samlat på mig. Både Mamma och Mormor älskar att baka de med så många recept finns det :)

Du får ha en skön helg och kram på dig!

Susanne

Anonym sa...

Men du - jag skulle oxå vilja ta tillfället i akt & smälla ihop ngt som ser så gott ut, men det räcker inte med bara det va? Man måste ha bakningsgenen i sig oxå väl? :)

vesna sa...

Fina bilder, härlig blogg ...
En blogg i min smak !!!

Nygammalt sa...

Mums så gott! Och så många kokböcker du har. Jag har börjat få mig en samling också men jag använder de inte...ha ha. Dock kommer min gamla hemkunskapsbok fram mellan varven, då jag ska baka scones ;)

Kram.