måndag, april 06, 2009


Helgen har verkligen gått fort!
men så härligt det är att få njuta av vårsolen.

Ett gammalt recept dök upp när jag letade efter ett annat:)
Det goda lingon brödet, hur kunde jag glömma bort det här
goda brödet..
Med smak av lingon och kummin.
Och 2 stora limpor blir det.

Jag har sett att det finns många olika varianter på lingon bröd,
har du någon annan variant?



Vem kan väl ha undgått den nya tidningen,
inte jag iallafall:)
Vad kul att hon komit ut med den.
Jag har redan hittat massor av inspiration.
Och tänker prova på att göra lemonaden,
är det det någon som provat något recept ur tidningen?

Själv blev jag glad över att hon tipsade om




Trädgårdföreningen i göteborg:)
Väldigt mysigt ställe att besöka.
Det har hänt att jag varit där och bara tagit kort med kameran,
en fika och sen in i rosenbutiken för att köpa med mig något fin hem.
Rekomenderas!



Påsken är ju snart här.
Och nya lökar har inhandlats.
Denna Keramik "kruka"har jag gjort för 2 år sedan,
tanken var att jag skulle göra en rektangulär pajform,
Men amatör som jag är, så blir det inte helt enkelt,alltid:)
Den blev alldeles för stor och för hög i kanterna, tyckte jag.
Så den har bara stått i skåpet...
Men nu tror jag nog jag har hittat ett annat alternativ till den:)

Må så gott!

8 kommentarer:

Stina sa...

Här var det både mumsigt och fint.:-) Kram

vesna sa...

va gott de såg ut o va =)

Nettan sa...

Va gott det såg ut! Jag brukar göra ett superenkelt bröd med lingonsylt i, hurtbulle limpa, receptet finns på Arla.se!!
Den där pajformen/krukan var ju verkligen superfin!! Den ska du vara nöjd med!
10 år alltså..jag tyckte det räckte att klara sig uten räkor i två och ett halvt!;-)
Kram Nettan

mitt skärgårdsliv sa...

så gott brödet ser ut. Din kruka ju jätte fin passar utmärkt till dina blommor! Trevlig påskvecka!!

Nygammalt sa...

Tur att den inte blev som du tänkte dig då för den passar perfekt som kruka. Jättefin är den.

Kram.

Vintage sa...

Trevligt att hitta hit!Du har det jättefint här som jag gillar,lite blandat med inredning och trädgård.Såg längre ner att du gillar Laura Ashley.Det har jag alltid gjort också.Välkommen in till mig!Kram susanne

MiaMaria sa...

Hej!

Oj så gott....

Och vad söt den blev som kruka....
Bra att den kom fram ur gömmorna...

Må så gott!
MiaMaria

Inspiration i vitt sa...

Åå vad fin din keramik kruka var, perfekt att göra arrangemang i.
Kram och glad påsk till dig/Ingela.