söndag, april 26, 2009



Romantiken blommar!

Igår var jag och en god vän på en liten bröllopsmässa.
Allt var så vackert så jag trodde nästan jag skulle svimma:)

Vi blev bjudna på champagne och tårta när vi först
anlände.
Sen visades det mängder med vackra klänningar,
buketter, vackra frisyrer o.s.v.



Dessa goda räk crostini stog jag nära, tills det var slut:)
Otroligt god räkröra (skulle gärna tagit receptet)
men jag kunde inte se någon kock i närheten:)
bara massa brudpar.



Visst ser dessa tårtor ut som rena konstverket?
Kan tänka mig att fyllningarna är riktigt smarriga.

Dom är gjorda av Pernilla Wallander från Ljungblads konditori,
i alingsås.
Hon kan verkligen baka!



De visades också upp olika bordssdekorationer.
Som var dekorerade av Geva Nica.
Den här skulle jag kunna tänka mig, även om jag inte ska gifta mig;)
fint att ha på bordet här hemma.





Lika så denna tårtan.

Må så gott!

9 kommentarer:

Stina sa...

Men jag tror att jag svimmar vad mycket fint! Där kan man ju gita sig en gång i kvarten.;-) Kramis

idémakeriet sa...

Kan tänka mig att det var mycket fint att hitta där. De där tårtorna ser ju ut som rena konstverk.
Tack snälla du för kommentaren inne hos mig och för dina gratulationer.
Ha en härlig dag.
Kram Gerda

♥ Fyra årstider sa...

Där kan man bara gå för ögats skull.
Kram Lotta

mitt skärgårdsliv sa...

Men oj såna tårtor, helt otroligt fina! Skulle vara nåt att lägga fram på kaffebordet nån gång *smile* räk crostinin ser smarriga ut. Ha en bra dag!

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fint och Gott!
Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej!

Men åhh bröllopsmässa...! Det låter ju underbart..jag får tårar i ögonen bara jag hör talas om detta.

Kram och ha en fin Valborg!!!
Mia

Nygammalt sa...

Så himla läckert! Tänk vad man kan skapa av alla möjliga material.

Önskar dig en skön valborgsmässoafton!
Kram.

Inspiration i vitt sa...

Men vilken rolig mässa även om man inte ska gifta sig så är det ju mycket som tilltalar en i alla fall.
Wow vilka tårtor och blomsteruppsättningar.

Kramar till dig/ingela.

Linda o´holy sweet! sa...

ååh, underbart fint! så vackert att se alla tåretorna tillsammans!