tisdag, april 14, 2009


Hoppas ni haft en trevlig påsk:)
Själv har jag i allafall haft det,
och dessutom proppat i mig
på tok för mycket påsk godis.
Helgen har gått fort(som vanligt)

Eftersom jag tillbringar mycket tid i köket
och gillar att laga mat och baka o.s.v.
Så har jag länge tänkt skaffa mig en till blogg,
som handlar just om vad som händer i mitt kök.

Men än så länge har jag tänkt dela med mig av recept
som jag lagat/bakat via länken här intill.
Pastan blev jätte god, bara som den är.

Om du har haft lust att använda receptet, så
vore det himla fint om jag fick höra vad du tyckte:)

Jag ska få ett nytt kök!
(mycket med kök idag..)
Det är verkligen efterlängtat, och jag ser framemot
att det ska bli klart.
Så igår var det dags att tömma alla köksskåp.
Jag tänkte att det kan väl inte ta så lång tid:)
Men jösses som jag har fått släppa på
porslin och glas och allt annat.
Det tar aldrig slut tänkte jag, och slänga vill jag inte:)
Jag älskar verkligen alla mina köksgrejer.
Och fler saker vill jag ha!
Har du den köks känslan där hemma?


I röjningen hittade jag 2 gamla lådor som jag
länge tänkt måla om och använda till nåt...
Men har liksom inte riktigt komit på vad jag ska ha i dom.

men kom på i mitt vandrande fram och
tillbaka med porslin, att jag behöver nya lådor till
gamla foton.
Så jag målade om dom vita.



Och har jag "decoupage at" dom med ett ark
presentpapper(som jag köpt på papeteriet)
Dom är lite skrynkliga ännu för det är inte riktigt torrt,
med slätar ut sig senare.

HA, EN FIN VECKA!

7 kommentarer:

Nettan sa...

Va kul med nytt kök! Älskar oxå köksprylar å glas å porslin!
Jättefina lådor du fixat oxå!
Kram Nettan

Vit Gladiolus sa...

Jaaa vad härligt med nytt kök!!
Å du gissa o jag ätit godis!!!!! ;)
Kraaaaaam

♥ Fyra årstider sa...

Vad fint du gjort med lådorna och vad kul med en ny blogg.
Kram Lotta

MiaMaria sa...

Hej!


Men vilken lycka ett nytt kök....

Och vad fina lådorna blev...

Ha´det så gott!
MiaMaria

Nygammalt sa...

Så fint du har gjort med dina lådor. Och så kul med ett nytt kök...speciellt när du tillbringar så mkt tid där...vilket jag borde försöka göra också ;)
Ja man vet aldrig hur mkt saker man har samlat på sig förrän man ska plocka ihop dem...och kökskåp brukar ju kunna rymma en hel del *hi hi*

Kram.
(Recept är bra)

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Låter som om du haft en härlig Påsk! Det har vi också haft, soligt och fint! Vilken fin liten kruka du gjort! Keramik är ju jätteskoj! Gör ju inget att det inte blev en form :)

Måste ta och köpa mig tidningen när jag kommer hem, verkar finnas mycket fint i den! Ska ta och prova ditt pastarecept också, lät smaskigt! Så fina lådorna blev :)

Mmm hoppas att du hittar receptet på cheesecakebakelserna, ser verkligen supersmaskiga ut!

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Inspiration i vitt sa...

Hoppas att vi får se det nya köket, vad härligt när det blir klart. Vilket gott bröd, det måste jag prova att baka så småningom och vad vackert det var oxå.
Kramar till dig/Ingela.