lördag, september 27, 2008

Helg igen!


Idag har jag varit på den årliga bokmässan, så mycket bra böcker
jag har sett, det var riktigt svårt att välja vilka böcker jag skulle köpa.

Men jag har knappt hunnit packa upp sen min stockholms resa,
förra helgen:)
Och nu har jag ytterligare kassar som väntar på att packas upp:)

Stockholms resan var riktigt trevlig, å,ååå.. för alla butiker jag besökte.
Som Newport t.e.x där köpte jag ljuset och korgfatet,
skulle gärna köpt fler saker men jag hade 10 min.på mig innan
dom skulle stänga.Jag hann dock försöka övertala dom att åter öppna
Newport i Göteborg:0)

Det svarta hand drejade krukan kommer från
butiken Koffert


När jag kom in i butiken Ambiance så var det fullt med kartonger
över allt.Hon höll på att packa upp NYA varor!
Självklart blev jag nyfiken på vad som fanns i lådorna.
Damen i butiken var väldigt trevlig och visade upp ett och annat
för mig ändå:)
Där köpte jag tavlan med olivträdet i plåt, nu ångrar jag att jag inte
köpte den andra tavlan med apelsinträdet också...


Dessa 2 små plåtlyktor kommer från Riviera Maison,
med badflickor på.




Och låg i denna fina boxen:)



Jag hittade också en stor Bruka butik,
jag har sen tidigare en del saker från dom,
bland annat är jag förtjust i deras korgar.
Och köpte med mig en lång korg att ha i köket med
lite av varje i.




När vi väl hittat butiken Årstiden, så var det så svårt att
komma fram inne i butiken, för det var så många andra där:)
och in kom jag med alla kassarna!
Jag fick helt enkelt ursäkta mig och le mig själv fram där inne:0)
Köpt allafall dessa 4 zink kopparna, tänkte köpa någon växt att ha i dom.
Och ett stort rostigt T till min son, (glömde fota)

Min kamera har också gått söder så bild kvaliten är väl inte riktigt den bästa
men, men...

Ha en mysig helg!

15 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Oj, vad mycket vackert du har skaffat på dina resor. Mycket inspiration för min del.
Kramar Eva Agnes

sand mellan tårna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
sand mellan tårna sa...

Hade lämnat ett halvknepigt inlägg här som jag just raderat, hade en massa text från ett annat inlägg i minnet..... datorer... och jag!!!! *suck* Undrar vilka som mer fick detta.....

Härlig shopping var det iaf.

Kram L

Stina sa...

Vad mycket fint alltså. Jag skulle också vilja ha de där sakerna.:-) Kramis

Beas sa...

Tavlan var smäktande vacker. Jag känner att den "saknas" i mitt vardagsrum nu när jag sett den. Måste kika om den går att nätbeställa någonstans.

Och lyktorna tyckte jag mycket om. Jag började fundera på om jag skulle kunna knåpa ihop något liknande på keramiken faktiskt.

Gårdsromantik sa...

Så fin tavla du köpt!
Kul med Stockholmsshopping - har du varit på "Old Touch"?

Ett mecka för lantromantiker.

Kram Maud

mitt skärgårdsliv sa...

Så mycket fint du köpt. Roligt med shopping, det kunde man ju nästa syssla med på heltid *smile* Ha det bra!

Sjöboden sa...

Galet vad mycket fint du hittade! Jag gillade...ALLT *vill oxå ha*.

KRAM C

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så mycket fint du har hittat :) Alltid mysigt att strosa runt och titta lite, Newport är en härlig butik, lite långt bort just nu men härlig nonetheless!

Kram o ha en fin söndag!

Susanne

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Åh nu vill jag också åka upp till Sthlm..det är inte så ofta det blir av..det är bara i jobbet..men då försöker jag smita in på Ambiance..det är ju en såå underbar butik!

Vilka fina grejer du fick med dig..superfint!

Kram
Mia

K sa...

Heej o tack för din kommentar ;D
Kul att hitta hit till dej oxå så nu ska jag kolla runt hos dej!
Psst va mycket fint du shoppat Vi "ses" /K

Unknown sa...

Oh va mysigt du har haft det då..bland alla härliga butiker!!

Kul att du blev inspirerad till att börja pyssla...får man se en liten bild på resultatet?? =)

Ha en underbar vecka ! kramar Malin

Nygammalt sa...

Oj oj oj så du måste ha sprungit på stan! Så mycket fint du har hittat. Kul!

Kram.

Anonym sa...

Olivträds tavlan är bara så fin..... Mysiga bilder på bloggen du har.

Hem och Lycka sa...

Å vilka fina köp du gjort, blir lite avis ;-) kram!