tisdag, september 30, 2008


Det är lika trevligt att gå på bokmässan varje gång!
Även om jag har har snuva och feber så är det mysigt att
gå omkring med en stor mugg med te och titta på alla intressanta
böcker som finns där:)
Det första jag gjorde när jag kom in var att fråga var
förlagen för mat och inredning är.

Jag rusade ditt och stötte på en kvinna som ordnade bland
en stor hög med böcker, jag frågade henne om den där boken är ny?
Ja, sa hon och började berätta hur kul det var att göra boken...

(allt hände så snabbt, men helt plötsligt står det en lång rad
med folk bakom mig, och håller i samma bok)
Hon frågar mig om jag är intresserad av att köpa boken, jag håller i?
Ja, jag gör nog det, säger jag...
Då kanske du vill att jag signerar den?
Va? ja visst...gärna(jag hänger inte riktigt med ännu)
Så ropar hon- Christian! vi får börja signera nu.

En kock kommer och jag förstår nu att kvinnan jag pratat med
är Camilla Läckberg och kocken är Christian Hellberg!

Nästa gång får jag väl snyta mig ordentligt innan
jag går in på mässan, så jag hänger med lite bättre:0)

Köpte också en Monet kalender 2009.


Smaker från fjällbacka väcker gamla barndomsminnen.
Boken är full av riktigt god västkust mat, lagad från
sjöboden, fiskebåten o.s.v.otroligt vackra bilder från fjällbacka.

Alexsandra Zazzi stod vid Göteborgs postens monter.
Hon delar med sig av sina recept i GP på torsdagar.

Jag hade redan läst i tidningen att man kunde få en signerad bok
av henne om man kom i tid....


Och jag är glad att jag fått med mig signerade böcker hem.



Ja, jag har ju redan decoupage böcker, och har hållt på med
det i många år nu.Men kunde trots det inte motstå denna.






Boken Bergs konditori på marstrand är en trevlig bok som
innehåller massor av goda recept på klassiska bakverk och
endel smörgåsar som finns på konditoriet.
Väldigt vackra bilder på Öns vackra omgivning, berättelse om
historia och kultur.En mys bok:)

Frukt och bär boken är full av recept på saft, likör, sylt gelé o.s.v.
Bra bok om man inte har någon liknande innan.Härliga bilder där med.

Boken Biscotti gör att man blir riktigt sugen på att börja baka med en gång!
Mängder med variationer på biscotti.
Den är från ica bokförlag, jag hade redan boken kladdkakor och äpplekakor
ur samma serie, så det var kul att komplettera med en ny.
Må så gott!

10 kommentarer:

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Oj så många fina böcker du fått tag i! Kul att få dem signerade också! Vad mycket gott du ska baka! :)

Kram o ha en fin kväll!

Susanne

Mia sa...

Det er jo så deilig med bøker... jeg får bare ikke nok av dem, enten det er interiørbøker, hagebøker eller kokebøker. Jeg har nok mest av den første sorten, men gangske mange av de to andre også... Og mye vil ha mer...

♥ Fyra årstider sa...

Bokmässa låter kul, jag älskar barnböcker..tack för dina rara ord hos mig.
Kram Lotta

Millas hem sa...

Hej!
Tack för att du kikade in hos mig!

Kul berättelse, Camilla tyckte nog också att det var lite roligt!
Där hade jag gärna varit och kikat på all härlig litteratur!
Kram Camilla

Hem och Lycka sa...

Vad fina böcker du fått tag i, hihi, skoj med Camilla Läckberg ;-) Vi gick i samma plugg en gång i tiden faktiskt även om vi inte känner varann. Skoj att du fick flera signerade dessutom!

kram!

MiaMaria sa...

Hej!

Så fina böcker du köpt......kul att få dem signerade också....

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Nygammalt sa...

Hi hi vilken rolig berättelse. Inte så lätt att hänga med jämnt. Man kan tycka att ansikten kan vara bekant på något sätt innan man hajar vem personen är.

Jättefina böcker har du köpt. Kul.
kram.

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så många fina böcker! kul med lite bok-shopping :)
Kram!

Stina sa...

Vilka härliga böcker du hittat. :-) Kramis

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei! Wow, så mange bøker!! Jammen de trengs for ny inspirasjon eller hva? Slik føler jeg det ihvertfall at bøker piffer opp hverdagen og kan tilføre masse av ny energi.
Ha en flott dag.
Klem