fredag, september 21, 2007


Denna veckan har inte varit något vidare, då jag varit sjuk.
Inte konstigt, eftersom det regnar och båser....
Men nu när det är fredag och jag är på fötterna igen,
Då är det dags för en liten tur på stan!
Första anhalten var Balders Hage, där hade det komit in ett och annat
sen jag var där sist.
Så jag slog till och köpte dessa 2 små ljusstakarna,
i pressglas.
Och en skål som jag ska visa snart....
Dom blå ljusen köpte jag på sia.







Jag har länge letat efter ett tyg som jag tänkt rama in
och hänga på köksväggen. Ibland kan det vara svårt att välja...
Men på Gårda Textil hade dom massor! av vackra tyger.
Så jag köpte dessa två.
Tyget med rosor och ljusblå botten får bli min nya kökstavla.
Det andra tyget har en creme färgad botten(syns lite dåligt kanske)
det ska bli " något" till mitt vardagsrum.



Denna hoyan (porslinsblomma)
har även anlänt hemma hos mig:)
Jag har förut stolt visat upp mina andra hoya i full blom!
Väldigt ovanligt hos mig, och något så vackert.
Men tänkte nu att det kunde vara trevligt med en annan sorts blomma på.
Denna tyckte jag såg väldigt annorlunda ut,
jag tror att jag faktiskt inte sett något liknande förut.
Men vad kan den heta tro?




TREVLIG HELG!

6 kommentarer:

Sånt är Livet sa...

Å vilka tyger! skall så småningom sy ett lapptäcke men istället för att rusa iväg å leta tyg så köper närhelst jag ser ett senast på en loppis i skene ,små rosor på vit botten,täcket skall bara ha rostyger tänkte jag.Trevlig helg Lisbeth

Solsjö - Under en vind sa...

Hos dig var det mysigt att vara! Ses igen! Trevlig helg! Kram!

Magdalena Martin sa...

Hej å hå!
Äntligen fredag och hemma efter en slitsam dag på jobbet, snäll man lagar god middag och trött jag tar ett gott glas vin :) nu ska jag ta mig en bloggrunda och skriva av mig lite hos andra. Vilka jättefina tyger du har hittat :) Själv var jag och fyndade på Årstiden igår och hittade en jättefin skål i tenn med vackra "snirkelier" visar på bloggen vid tillfälle! Tack för att du tittar in hos mig och jätterevlig helg!
kram Magdalena

Eva Agnes sa...

Din stackare som varit sjuk. Men det är rätt. Man ska pigga upp sig med lite vackra tyger, små ljusstakar och blåa ljus.
Vackert!
Växter kan jag inget om och är urdålig på att sköta dem också. Har ytterst få.
Men dina hoyor är underbara.
Kramar Eva Agnes

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina ljusstakar i pressglas fr Bladers hage! Det är ju en jättemysig butik, så mycket fint!! Vilken kul och fin idé med rosentyg bakom ram som tavla!! Ngt jag skulle kunna tänka mej att "norpa" faktiskt... jättevackra tyger du hade köpt! Ha en bra helg!! Mari.

Nette sa...

Åh, så søte pressglass! Stoffene du kjøpte er også vakre, blir spennende å se hvordan det blir!
Ha en fin søndag!